Almanya Ulusal Vize Başvuru Süreci

Hasancan Akgündüz
2 min readJan 17, 2021

--

Bu yazı sadece 2020 sonu yaşadığım kişisel tecrübelerimi yansıtmaktadır, gerekli ve güncel bilgileri lütfen resmi kurumlardan edinin.

Almanya’da bir firmadan iş teklifimi aldıktan sonra sözleşmemi imzaladım ve sonrasında ulusal vize yani d tipi vize yani uzun süreli vizemi alma sürecimi başlattım.

1- Randevu alma: İşlemleri iData firması yönetiyor, bu yüzden randevuyu onların üzerinden aldım. Site budur: https://idata.com.tr/de/tr/p/ulusal-vize-adimlari-de

Ben randevumu alırken mavi kart ile çalışacağım şıkkını seçtim ama sizin durumunuz farklı olabilir. Başvuruyu yaptıktan sonra gerekli belgeler bilgisi paylaşıldı ve mavi kartı seçtiğim için de belgelerimi ona göre hazırladım.

2- Belgeler:

Her şeyden 2şer adet götürdüm.

  • Ulusal vize başvuru formu: Formu ingilizce doldurdum.
  • Pasaport fotokopisi ve aslı
  • Biyometrik fotoğraf
  • İngilizce özgeçmiş
  • İş sözleşmesi
  • İngilizce diploma fotokopisi ve aslı
  • Üniversitenin ve bölümün Anabin’de denkliğini gösteren sayfanın çıktısı
  • SGK Hizmet dökümü
  • Seyahat sağlık sigortası: Sigortanın başlangıç tarihine göre vizeyi başlattılar. O yüzden başlangıç tarihi önemli.
  • Erklärung zum beschäftigungsverhältnis formu: Bunu görünce iData’da belgelerimi toplayan kişi şaşırdı çünkü herkesin getirmediğini söyledi. Bana optional bir dökümanmış gibi geldi ama iData’daki personelin tepkisine göre sanki başvuruda yer alırsa işlemleri hızlandırabilir gibi hissettim. Firma, bu formun yanında iş ilanını ve benim bu ilan için ideal olduğumu belirten bir mektup da gönderdi. Bunları da belgelerim arasında ilettim.
  • Hiçbir yerde yazdığını görmediğim ancak eksik olmaması gereken son bir belge ise, firma tarafından yazılacak ve yapacağım işin Almanya’ya taşınmadan dışarıdan yapılmasının mümkün olmadığını ve illa ki Almanya’ya taşınmamın gerekli olduğunu belirten bir mektup. Bu mektubu firmamdan aldıktan sonra başvurumu kabul edip belgelerimi aldılar.
  • Vize harcını EUR olarak alıyorlar, kredi kartı geçmiyor, nakit EUR götürün. Bir de iData hizmet ücreti var.
  • Diploma ve pasaportun asıllarını götürmeyi unutmayın. Benim vizem 1 haftada çıktı ancak 3 ay bekleyen bile duydum.

3- Randevu günü: İstanbul’da ikamet ettiğim için randevum Astoria AVM nin içindeki iData’da idi.

Ben diplomanın aslını unutmuştum, ayrıca firmadan taşınmamın gerektiğini belirten mektup eksikti. Bu sebeplerle randevumu iptal etmediler, 3 saat kadar süre tanıdılar, eksiklerimi tamamlayıp yine o gün içinde başvurumu tamamlayabildim.

Vizem 6 aylık çıktı. Daha sonra Almanya’da iken bu vize sonlanmadan mavi karta başvurup almam gerekiyor. Başvuru yapacaklara şimdiden kolay gelsin :)

--

--